E-learning – den samme hammel

E-læring giver dig mulighed for at levere og måle eller ej, du er at nå dine mål. Men på sigt E-læring har en visse internet nørdede stigmatisering knyttet til den. Det lyder kompliceret og teknisk. Men sandheden af sagen er det er ingen af delene. Tage E ud af E-learning og alle bliver mere komfortabel.

Jeg lyttede til en online SEO seminar anden dag, hvor værten forklarede hvordan hvis han havde at fortælle en mere newbie hvad side rang var han ville overveje at sætte en pistol til sit eget hoved. Morsomt som bemærkningen var, kan du nemt identificere med frustration af ham skulle gentage de samme gamle besked. Alle pædagoger og det omfatter virksomhedsejere og ledere har det samme problem.

Der er kun så mange ting du skal gøre for at opnå et vellykket resultat i enhver forretningsopgave. Dokumentere disse opgaver bliver bare en gang betyder, at proceduren kan gentages til alle medlemmer af personalet igen og igen. Ray Kroc tog procedurerne for McDonald brødre restaurant og duplikeret det globalt, således at hvert medlem af personalet i restauranten var bevidste om deres procedurer og responsiblities uanset hvad deres holdning, eller hvor de var i verden.

Hvis Ray Kroc havde adgang til internettet og E-læring, da han byggede McDonalds imperium han kunne have opnået sit mål og uddannet arbejdsstyrke hurtigere.

Nu kan du ikke har en global fastfood restaurantkæde men principperne gælder for alle virksomheder. Du kan operere fra en enkelt enhed eller geografisk spredes, uanset hvad det er vigtigt for alle berørte med erhvervslivet for at være fuldt ud klar over deres pligter og ansvar og hvad virksomheden forsøger at opnå, det mission Statement.

Den mest effektive måde at gøre det ske, er at bruge en E-learning program. Hvor mange tilfælde har der været i din virksomhed, hvor tingene ikke går for at planlægge fordi du overtog alle vidste hvad de gjorde?

Sunget fra samme nodeblad, hvis bare vi kunne få alle til at synge fra samme nodeblad. Et fælles råb på tværs af alle organisationer har jeg haft lejlighed til at arbejde med i de år, følgende er en liste over råb om hjælp opdelt i problem (smerte) Hvad skal gøres (vision) og hvordan E-læring kan hjælp (løsningen) gøre nogen af disse lyder bekendt ?

Smerter: Vi tilbyder professionel rådgivning til vores kunder – vi ved ikke, hvis de givne råd er i overensstemmelse med opdateringer i lovgivningen. Vision: jeg nødt til at sikre vores personale giver pålidelige oplysninger til vores kunder. Løsning: Brug af E-læring vil teste viden om din personale på kritiske oplysninger opdateringer

Smerter: Min eneste form for uddannelse er at håbe, de læste manualerne. Vision: Hvis jeg havde et system hvor jeg kunne tilbyde forskellige kurser og præstation niveauer og med en testmetode ville jeg vide, at de begribe, hvad der kræves for deres job. Løsning: E-læring vil spore hver elev, der er baseret på moduler

hvilket modul er på

Længde af tid pr. modul

Test score per modul

Antallet af en gengivelse

Benchmarke dine medarbejdere

Måle dine medarbejdere

Forbedre dine medarbejdere

Smerter: Mine kunder og besøgende på webstedet at spørge det samme spørgsmål The Vision: Hvis jeg kunne sætte op et online uddannelse, afprøvning og certificering system for kunder dermed hjælpe dem med at få svarene de savn uden byrden på vores tid den løsning: E-læring vil gavn for alle virksomheder, der ønsker at uddanne kunder vil det også være set en merværdi til forretningsforbindelsen.

Den ene ting du behøver at vide om E-læring er dette – det handler ikke om teknologi. Det handler om at kommunikere dine ideer og procedurer og at få det ind i hovedet på modtagerne, det jo er dem, der vil sætte det i aktion.

Der er mange færdiglavet E-learning-programmer til rådighed, nogle bedre end andre. Fordelen ved klar lavet E-learning-løsninger er, at du kan uddanne dine medarbejdere inden for uger men hvis du skal have et skræddersyede E-learning program, og du har brug for det op og kører snart derefter prøve og holde det væk fra IT-afdelingen. Forlade den pyrotekniske artikler til en anden dag.

Brug video- og audio hvor du kan – mennesker, der bruger E-læring lære bedre ved hjælp af en kombination af værktøjer. Der er ikke mange folk der kan mestre noget bare ved at læse den.

Time Out, som virksomhedsejer eller manager vil du vide hvad er det, at du ønsker at kommunikere til dine medarbejdere. Naturligvis løse alle disse problemer tager tid og du bliver nødt til at tage tid ud fra alle at sælge for at nå dine mål, men huske med E-læring du bør kun nødt til at gøre det en gang. Sige det en gang, højt og klart, og derefter teste dem på deres forståelse af dit budskab.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Navigation